CMS transplantatie - Joomla! Forum - community, help and support


ik ben gevraagd of ik een site die op een commerciëel cms draait (Écritcms http://www.elegia.nl/read/producten/ecritcms) on wil zetten naar joomla. nou zou het mooi zijn als ik de database zou kunnen laten omzetten. dat lijkt me een lastige klus en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
de site wordt gehost door de lui die de licentie verhuren, dus ik weet ook niet of die mee werken.

dat kon nog wel eens tegenvallen. als ik op google zoek naar joomla icm met ecritcms krijg ik maar één resultaat. ik ben bang dat er niet veel mensen zijn geweest die dit gedaan hebben.

vaak lopen de datastructuren en werkwijzen zo uit één dat een conversie niet echt mogelijk is. ik denk dat je de sites met de hand zal moeten overzetten. wat je natuurlijk wel kunt doen de nieuwsitems en de statische content converteren naar joomla. ik denk dat dat wel te doen is.





Comments