Joomla-SMF Forum Installation - Joomla! Forum - community, help and support


hej

någon som kan hjälpa mig. jag har istallerat joomla-smf brygga. men när jag gör den första patchen av installationen så blir alla Å, Ä och Ö konstiga. om jag kör ”un-patch” så ser alla ÅÄÖ bra ut igen (precis som innan). det står att den skriver "index.php" filen men jag vet inte vad som gör att det ändrar alla ÅÄÖ på min sida. någon som vet vad detta beror på? eller vad jag behöver ändra så att ÅÄÖ synd på rätt sätt?

joomla version : 1.0.12
smf version : 1.1.2
joomla-smf version: 2.0.2

min sida är: http://www.polepoint.se/andreas/joomla/index.php

tacksam för svar. Är en ny användare av joomla.

hej
det kan bero på många saker. dels vilken teckenuppsättning du har din databas och sen hur du konfigurerat smf.
jag valde att inte använda utf-8 forumet.
du får testa dig fram, det finns ingen generallösning på ditt problem. jag testade 50 elva olika exporter av min databas innan jag fick det att fungera. (det var ett befintligt forum som skulle in smf)
//mia





Comments