Problem med tilläggsdomän - Joomla! Forum - community, help and support


hej
jag har lite problem med att få min joomla-installation att funka helt på en sida som jag har kopplat en tilläggsdomän till. jag installerade nämligen joomla på mitt webbhotell där jag redan har en annan sida och för att slippa köpa ett nytt hotell tänkte jag peka om den mappen med joomla-installationen till en ny domän (www.ckr.nu). det gick bra så långt, efter det att jag ändrat värdet under

code: select all

$mosconfig_live_site
configuration.php. sidan kommer upp på rätt domän och sidan visas som jag tänkt mig. men.. problemet är att jag inte kan administrera vissa saker joomla-administratörsgränssnittet, exempelvis kan jag inte sriva några blogginlägg min openwp (wordpress) component. jag kan inte heller visa html-läget för något content-item. hur löser jag detta? läste något om att man behäver ändra värdena under

code: select all

$mosconfig_absolute_path
och

code: select all

$mosconfig_cachepath
, men min fråga är hur? provade att skriva in domänen, alltså http://www.ckr.nu, men det funkade ju inte alls... det som stod där och står där nu är:

code: select all

$mosconfig_absolute_path = '/home/sjofarts/public_html/joomla';

$mosconfig_cachepath = '/home/sjofarts/public_html/joomla/cache';


skulle bli jättetacksam om någon kunde hjälpa mig!

fortfarande ingen som har någon idé?





Comments