enkelt sätt för att kunna göra bilder större om man klickar på dem. - Joomla! Forum - community, help and support


hej hej

jag undrar om det är någon som vet hur man på ett enkelt sätt kan göra en bild större om man klickar på den.

jag har en sajt http://www.pasmallen.se där jag gärna skulle vilja visa alla mina bilder större om man klickar på dem.

måste man installera en komponent för detta eller finns det något enkelt sätt att göra detta admin guit?

tack snälla för svar!

jenny  :)

det finns nog flera sätt. själv använder jag en plugin (mambot) som heter dynamicimage och med denna plugin så kan man bestämma hur bilden ska bli större som t.ex. direkt innehållet eller som separat popupfönster.

tyvärr så verkar det som utvecklaren har övergivit sin plugin, men den går fortfarande att ladda ner från denna webbplats:
http://www.joomlaos.de/downloads/joomla ... image.html

bifogar denna länk för att du ska få en uppfattning om hur den fungerar (prova och klicka på bilderna):
http://www.maskinportalen.se/content/view/32/9/

det är viktig att denna mambot publiceras först, och att mos image mamboten som ursprungligen följer med avpubliceras.
>>mambots>>site mambot

i artiklarna kan man använda vissa tilläggsparametrar (dessa står mambot konfigureringen)

i artiklarna kan du ange storleken på bilden som t.ex.

{mosimage cw=200 ch=146}


anger att bilden ska förminskas till bredd 200 och höjd 146. när man sedan klickar på bilden återfår den sin usprungsstorlek.

det går även att bara ange t.ex. bredden och få den att automatisk minska ner höjden proportionerligt

{mosimage cw=200}


hoppas att du förstår vad jag menar. annars får du höra av dig.





Comments